Ali Hertica

Ali Hertica: Varfëria dhe politika në Kosovë

 Klasa punëtore e krahut të majtë është zhdukur. Njerëzit nga të klasës më të ulët tani shpesh ndjekin krahut të djathtë, populistët. Çështja e kulturës politike , thonë sociologë në librin e tyre “Lamtumirë klasa majtiste e punës  Gjërat mund të ndryshojnë. Një shekull më parë, një vlerë fantazmë nëpër Evropë, spektri i klasës punëtore të krahut të majtë. Pasi ata patën të drejtë vote, punëtorët e zgjedhur në masë për partitë që rishpërndarja ekonomike shkroi prioritet dhe kulturë politike. Sociologet e quajtën këtë votim “klasë demokratike e luftës”. Tani në Perëndim me një fenomen të ri, një klasë e duhur profesionale e dëgjueshme dhe punëtore.

Kjo klasë punëtore bënë thirrje për rend dhe ligj, por të ushqyer mosbesimin e autoriteteve kurse në Kosovë heshtin së bashku me sindikatat e tyre. Ata thonë se të ngriheni për njeriun e përbashkët, për të ketë kritika të ashpra të shtetit social, tradicionalisht e anijes të majtë. Një spektër i shkencëtarëve socialë, për shkak të asaj se si kjo mund të shpjegohet me teoritë ekzistuese.. Sociologët Houtman dhe Achterberg, të ndihmuar nga kolegu i tyre, sapo ka botuar librin lamtumirës për Klasa e majtë të Punës. Kërkesa e tyre kryesore, janë në kalimi e krahut të djathtë në mesin e punëtorëve ku nuk mund të shpjegohet nga klasa teori të spektrit të gjer socialë.

Sipas kësaj doktrine të lashtë u lejohej që qytetarët të votojnë të udhëhequr nga interesat e tyre ekonomike dhe politike ndersa në kosovë asë që guxon kush të mirret me këtë çështje sepse do largohen nga puna për shkak të politikës . Houtman dhe Achterberg përdorur të dhënat e anketës nga Evropa Perëndimore dhe Shtetet e Bashkuara të votimit, votimin e modelet dhe prioritetet e votuesve në këtë mënyrë u përpoq një teori alternative e kulturës të politike. Kjo si shoqëri i kushton shumë rëndësi temave kulturore të arsimit të ulët ku votën e krahut të djathtë, pavarësisht nga profesioni ose të ardhurave ( ‘klasës’) e tyre. N

Në këtë drejtim sociologët janë të ndarë. Profesor Terry Clarke i Universitetit të Çikagos ishte “i kënaqur” duke kërkuar përtej të jap një shpjegim bindës për çështjet tradicionale ekonomike për dallimet kulturore të demokracisë së re. Por profesrët e sociologjisë në Universitetin e Nijmegen, beson kulturën si ‘stop-gap ” I përdor dhe neglizhon shpjegime të tjera të mundshme të rritjes së populizmit. Njerëzit ende të votojë mbi baza ekonomike dhe partiake , por më pak se më pare, se janë Klasët të vdekur, ata janë varrosur të gjallë nën një shtresë e çështjeve kulturore që janë bërë gjithnjë e më të rëndësishëm që nga vitet e privatizimit,të fabrikave të tyre ku rendi, lirisë dhe pranimit të dallimeve partiake është tronditse për shoqërinë Kosovare. Kështu gradualisht u ngrit një re politike re, në të cilën të ulët të aftë të vendosin jo profesionalistet për të drejtuar shoqërinn , ndërkohë që anëtarët e mesme e të sipërme shpesh votojnë për partitë majtiste. Autorët dallojnë mes dy demokracive perëndimore fushat vlerë politike.

Njëra është barazia / konservatorizmi – zgjedhja mes rishpërndarjes ekonomike nga shteti apo një treg të lirë. Tjetër është autoritarizmi / libertinizëm – zgjedhja ndërmjet ruajtur rendin shoqëror dhe mbrojtjen e lirisë individuale. Në mes të këtyre dy vlerave vështirë se do të jetë i lidhur me puntorin. Autoritarizmi nuk do të jetë rezultat i të ardhura të larta, por arsim do të jet shkall e ulët dhe kapital të ulët kulturor. Ky koncept i fundit, autorët nxjerrin sociologu Pierre Bourdieu, të cilin e përshkruan si “aftësinë për të njohur shprehjet kulturore dhe për të kuptuar kuptimin e tyre. Niveli arsimor është një tregues i kapitalit kulturor, thonë autorët. Kthimi në modelin e njohur të një klase të majtë të punës dhe një klasë të djathtë mesme filloi në vitet shtatëdhjetë dhe , me shfaqjen me demokracinë së re. Kjo ishte një mister për shkencat shoqërore dhe klasen puntore. Tani kjo kohë, klasa e mesme shte ideja se pozita në mënyrë që mbizotëron në shoqëritë moderne vjen nga punëtorët. Papritmas filloi me arsim të lartë të rinjtë nga mesi i një shoqërie të mbytur në sistemin teknokratike që edukata njerërzore që të jetë në përputhje me politikënë. E gjithë çështja është shpërndarjes ekonomike midis klasave dhe u mbështet nga shtresa shoqërore të cilat ne e quajm “klasa punëtore”. Që nga vitet shtatëdhjetë, diskursi i majtë është gjithnjë në lidhje me emancipimin, lirinë, të drejtat dhe pranimin e dallimeve kulturore.

Kontrolloni gjithashtu

Shpresa Bajraktari: Krenari – 80 vjetori i çlirimit të Tiranës !

Krenari – 80-vjetori i Çlirimit të Tiranës! 17 nëntori 1944 është Dita e Çlirimit të …