Ali Hertica

Mr.Ali Hertica: Politika në kohën e ndryshimeve

Globalizmi na prezanton me shumë sfida, por edhe ka avantazhet e tij. Pra, shumë vende në dekadat e fundit kanë bërë kalimin në qeverisjen demokratike. Ekziston një konsensus i përgjithshëm se demokracia është një vlerë universale dhe në përgjithësi është forma më e mirë e qeverisjes . Demokracia nënkupton se anëtarët e një komuniteti së bashku qeverisin bashkësinë . Për arsye të efikasitetit të kostos, ne gjejmë forma mbizotëruese të demokracisë  së përfaqësimit  në demokraci të veçanta të parlamentit.  

Megjithatë, ka forma të ndryshme të demokracisë. Ne bëjmë të gjitha vetullat tona te rrudhura për shembull Robert Mugabe zgjidhet përmes zgjedhjeve demokratike për herë të pestë si President i Zimbabves, e në Kosovë thuhet se është e tepert kjo dhe kërkohen fëtyra te reja politike . Por, edhe në lagjën tonë të menjëhershëm është nën demokracinë vetëm të thotë diçka të ndryshme . Mënyra e votimit  e  përcakton një mandat, i ashtuquajturi sistem zgjedhor  që mund të ndryshojnë pak. Në mënyrë të ngjajshme, madhësia e zonën zgjedhore, në numrin e kandidatëve në çdo listë që iu mund të votojë … Çdo njeri është demokrat, por e përkufizon  interpretimin e fortë lokal.  

Politikanët e votuesve kishin fuqi për të kryer politika të caktuara,  e kush mundet me qenë ai politikan që i kryn fuqishëm sepse aty  frymëzon fryma e vërtetë akademike dhe  intelektuale e profileve të të gjitha lëmive shkencore .Ata janë gjithashtu të “primatit  politik”: “Parimi  i bazës  politike e publike që përcaktohet nga politika sepse janë zgjedhur në mënyrë demokratike brenda për brenda partisë pa i shkelur rregullat  statutare të  partisë. Aktorë të tjerë nuk e kanë atë legjitimitet të drejtpërdrejtë demokratik dhe për këtë arsye nuk mund të përcaktojnë politikën.  

Nga lart “aktorë të tjerë” për të vënë tundimit është që të ndjehen superior. Përparësia e politikës çon në sjelljen e primatit në politikë. Baza e sjelljes sonë sociale është si anëtarët e tjerë të rendit të primatëve jo zgjedhjen farefisnore  dhe altruizëm reciprok. Altruizëmi reciprok ka për pasojë që ne jemi duke bërë diçka të mirë për njerëzit që nuk janë të lidhur gjenetikisht (ose nuk i përkasin grupit tonë), sepse pritet që ata do të bëjnë diçka për ne. E gjithë kjo na bën qenie shoqërore.Kjo bënë që politikanët dhe partitë politike në mënyrë të veçantë të kërkojnë të përfitojnë dhe jo edhe  të interesit publik. Partitë e mëdha gjithashtu e bëjnë të vështirë për partitë e reja për të bërë veten të dëgjohet. Nuk është pragu, shpërndarja e vendeve është në favor të partive të mëdha, ata marrin kohë transmetimi  dhe marrin subvencione masive qeveritare. Lëvizjet e qytetarëve dhe qytetarët e pavarur janë  në pozitë edhe më të vështirë se sa partitë e vogla politike. Sistemi ynë politik është bërë një . Partitë kryesore të kontrollit politik në pushtet. Ministrat të marrin vendime në emër të partisë së tyre. Dikush që është për herë të parë në politikë ndoshta do ta bëjë këtë në shumë , me qëllimet më të mira dhe ka për qëllim për të ndryshuar gjërat. Shumica e politikanëve të cilët kanë qenë të përfshirë në sistemin e ndoshta janë të bindur se ata janë duke bërë mirë. Por, si shumica e njerëzve, ata mbivlerësojnë cilësitë e tyre pozitive më të lartë . Për shkak se ata më së shumti qëndrojnë në qarqet e politikanëve dhe anëtarëve të partisë “grupimeve” është krijuar tendencë për mendimin e tyre dhe të mbrojnë çdo gjë që nuk i përshtatet në foto por injorojnë.E këta politikanë më pas edhe në pozita të pushtetit të drejtë atëherë ngriten, ashtu si të gjithë në pozitat e larta, hendeku midis vetë-imazhit të tyre dhe atë, që të tjerët mendojnë për ta . Sistemi në këtë mënyrë do të thotë se politikanët në pozita të pushtetit të kthyeshëm ndërsa janë të bindur se vetëm partia e tyre është më e mira dhe injorojnë mendime të tjera ose thjeshtë nuk mund ta kuptojnë.  

Pushteti i vërtetë politik në fund të fundit është bazuar në njohjen; shkalla në të cilën një individ, parti apo institucion konsiderohet legjitim . Legjitimiteti do të thotë që njerëzit e konsiderojnë të sistemit si i drejtë dhe i pranuar në përputhje me rregullat të rënë dakord për të jetuar. Në një demokraci, ne supozojmë se legjitimiteti vijon zgjedhjeve demokratike dhe respektin për ligjin.  

Respekti për politikanët është humbur në masë të madhe e më shumë e më shumë njerëz të gjejnë sistemi i padrejtë. Shumica ende duhet të  binden ligjit, por që përjashtime të mëvonshme. Lehtë për bankat dhe kompanitë e mëdha ,, Themelet e njohjes së pushtetit politik ,,. 

Duke  siguruar që pjesa e politikës në vendimet politike është reduktuar në masë të madhe. Fuqia e vërtetë qëndron me kompanitë multinacionale dhe tregjet financiare shumë më përtej zotërimit të tyre. I vetmi pushtet politikanësh  alfa  është të ushtrojë për të mbajtur. Duke krijuar në mënyrë që të tregojnë se si ata mund të zgjidhin problemet e qytetarit. Ose të paktën të dalë me zgjidhje më të mira për ditën se sa partitë e tjera. Ndërkohë problemet e vërteta të vazhdojnë të ekzistojnë. Mënçuria e qeverisë është reduktuar me siguri, por me kusht një vullnet të mirë mund të hap në drejtim të vënë më shumë punësim, arsimim të ardhmen të orientuar, më të bindur se ne mund të mbijetojë në mënyrë efektive me të daljes në pension dhe  drejtësi shumë më efikas,  në shpërndarjen e barabartë të taksave, Kujdesi  për të moshuarit …. Kjo kërkon përpjekje, përgjegjësitë  ku të përfshihen, dhe suksesi nuk është i garantuar menjëherë. Politikanët nuk mund të fitojnë  pikë në një media sipërfaqësore. Por këto janë temat që janë me të vërtetë e rëndësishme për qytetarët.  

Kështu që mënyra sporadike krijon një kundër-lëvizje në bazë të lëvizjeve të qytetarëve si iniciativa lokale të tilla si të rrugëve në Bruksel,  Amsterdam  dhe gjetiu  duket si një  ngjarje spontane si festimin e formimit të qeverisë botërore në Gent më 17 shkurt, 2011. lëvizjet e tilla të bazës të udhëhequra nga vullnetarë me kohë dhe burime të kufizuar. Organizatorët e lëvizjes pa  dyshim theksojnë se ata janë të pavarur nga partitë politike. Ata vetëm majat në kohë kur publiku është i zemëruar dhe pastaj janë shpesh të heshtur.  

Por ata ofrojnë shpresë. Ata janë një shenjë se një pjesë e madhe e popullsisë është me të vërtetë e shqetësuar me politikën, por sipas përcaktimit normativ të ngjyrim pozitiv: “ndjekja e një shoqërie të mirë.” Në këtë epokë të “ndryshimit global” me të gjitha sfidat e tij, për këtë arsye, është gjithashtu një mundësi e madhe.  

Kontrolloni gjithashtu

Shpresa Bajraktari: Krenari – 80 vjetori i çlirimit të Tiranës !

Krenari – 80-vjetori i Çlirimit të Tiranës! 17 nëntori 1944 është Dita e Çlirimit të …